В нас є залізне правило - зразу після школи перевдягнулися, пообідали (крім днів, коли в школі наїлися недавно, і обідати не буде), і півгодини відпочинку без навантаження на мозок та без спілкування. Тихенько полежати чи навіть подрімати можна, за бажанням.
А далі діти самі собі вирішують, коли краще їм зробити домашні завдання, залежить і від гуртків на цей день, і від настрою та самопочуття, і від якихось інших справ, і від кількості тих завдань. Інколи перепитую годин в шість-сім вечора, як там справи з домашками, але це більше як нагадування йде.
І ще одна порада: привчайте дітей зразу робити домашню роботу не "на завтра", а "що сьогодні задали". Починаючи з тих, що на завтра, щоб у випадку чого можна було залишити решту на наступні дні. Це привчає до більшої організованості та планування тижневого навантаження, наприклад, у дні гуртків можна мінімум уроків буде зробити, або коли погане самопочуття, або ж коли багато задали - то "розмазати" ці домашки на кілька днів, а коли більш-менш вільний день - то навпаки, поробити все наперед, щоб звільнити наступні дні.
Порядок виконання: спочатку легшу (для розкачки) чи спочатку важчу (поки ще не стомився) чи спочатку що подобається, або що не дуже подобається, це вже індивідуально з дитиною подивіться, це кому як краще.
Також у нас залізне правило - після 21-00 (взимку після 20-00) ніяких уроків, іде підготовка до сну, і в 22-00 (взимку в 21-00) строго відбій. Навіть якщо завтра найважливіша контрольна у світі і взагалі дуже сувора вчителька. Не зробив - все, значить, не зробив. Отримає наганяй від вчительки, і наступного дня за уроки згадає раніше.
А затягування до опівночі - це фактично підписатися на те, що так і буде до кінця школи. Бо коли пізно ввечері мозок напружується, та ще й до того пізніше спати лягати, то дитина не висипається, значить, вранці втомлена, звідси на уроках буде неуважною, що там вчитель говорить - до свідомості не дійде, при виконанні нової домашньої роботи почне плутатися, звідси знову затягування до опівночі, і так по колу знов і знов. Розірвати це коло можна тільки різким припиненням пізнього виконання уроків.
Окремі листочки для дрібних черкань - нормально. Але коли дитина повністю виконує всю домашню роботу на чорновику, а потім начисто переписує - це ненормально. Я он старшу до сих пір не можу повністю відучити так робити, а в неї вже доходить до маразму в цьому плані - пише на чорновику, і на самому чорновику окремо на полях або на іншому листочку виконує ті самі дрібні черкання, щоб не виправляти у чорновику; а ще буває, коли на півдорозі ту задачу з математики почне на чорновику, а потім все зачеркне, і заново на тому ж чорновику починає з самого початку.

Зайве витрачання часу (разів у два більше, ніж треба для нормальної роботи) - це найменша біда при такому підході. Гірше, коли формується така собі відокремленість - ось тут я роблю як попало, а потім бездумно переписую. І дуже боюся помилитися. І пишу що попало, так, аби "вгадати", не включаючи розум.
Ні, не встигнете привчити потім. Цього "потім" ніколи не настане з таким підходом. Якраз 1-ше вересня - це 100%-на мотивація самої дитини, що вона вже доросліша, самостійна, школярик, а отже, в першу чергу несе сама відповідальність за своє навчання та інші супутні шкільні речі. Мама/тато можуть трошки допомагати, звісно, але строго на другому плані, це треба чітко тримати цей статус. Звісно, спочатку не все буде виходити, можуть і зошити в школу забувати, і домашню роботу зробити, тощо, але краще хай у першому класі відчують на собі всі ці наслідки (бо ж сам перший клас і є по суті таким, ще адаптаційним, навіть оцінок не виставляють), ніж у п'ятому чи десятому.